04 augustus, 2010

'Even' een jurkje voor pop maken

Op woensdag passen mijn ouders altijd op mijn nichtje Joline, en vaak ga ik daar dan 's middags ook naar toe. Vandaag had Joline bij oma een oude pop van mijn zus gevonden. Dat vond ze een leuke pop, maar het jurkje dat de pop aanhad vond ze maar niks.


Dus eerst vroeg ze aan oma of die een jurkje wilde maken. Maar daar had ze geen tijd voor (en ze heeft ook al jaren niet meer genaaid, dus of ze het sowieso gedaan zou hebben..., ik weet het niet). Toen ze vervolgens beneden kwam, liep ze heel lief naar me toe: 'tante Nienke, zullen we naar jouw huis gaan?' Ik reageer nog heel enthousiast, dat is goed. Maar eigenlijk bedoelde ze dus: 'Wil jij dan een jurkje maken?' Dus wij naar mijn huis, stofjes uitzoeken, en een jurkje uit gaan tekenen. Aangezien de pop geen standaard maat heeft, moest ik iets makkelijks bedenken. Ik heb geprobeerd de Elodie (van Collie-Collie) na te tekenen. Gelukkig hoeft de jurk niet comfortabel te zitten voor een pop, en met die rimpels aan de bovenkant, hoeft het tekenen ook niet zo precies.

Alles bij elkaar ben ik toch een paar uurtjes met deze jurk bezig geweest (vanaf tekenen tot en met het naaien). Maar de pop heeft nu in ieder geval een veel moderner jurkje aan.

Ondertussen kwam Joline ook het echte patroon van de Elodie tegen tussen mijn patronen. Zo'n mooie jurk wilde zij ook wel hebben. Nou was ik dat toch al van plan, want als er nu een jurk een tien krijgt voor draaien, dan is dat de Elodie wel. De stof heb ik ook al gekocht, dus misschien lukt het nog wel voordat ze weer naar school gaat om hem te maken.

Groetjes, Nienke

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...