17 augustus, 2010

Ik heb de slag te pakken!

Al een tijdje geleden zag ik op verschillende blogs staan dat mensen gingen haken. Dat leek mij nou ook leuk om te doen, maar al mijn probeersels in het verleden mislukten.


Bij Esrosa zag ik een goeie tip: het boek 'Ik leer haken'. Nou had ik het andere boek ('Ik leer breien') al een keer voor Joline gekocht, dus ik wist hoe duidelijk de plaatjes zijn.
En inderdaad, met behulp van dit boek is het me gelukt! Eerst heb ik wat proeflapjes gemaakt, om de steken onder de knie te krijgen, maar dat vind ik toch saai werk.

Daarbij wil ik toch graag snel resultaat zien, dus ben ik wat bloemetjes en vlindertjes (van Haakmuts) gaan proberen.

Het resultaat valt me (voor in het begin niet tegen. De bloemetjes wil ik ook wat vaker gaan oefenen en gebruiken op bijvoorbeeld kinderkleding. Toch wilde ik ook nu al iets bruikbaars haken. Ook dat is gelukt! Ik heb voor mezelf een telefoontasje gehaakt. Het is dan wel niet heel netjes, maar voor een eerste keer ben ik best tevreden. Er gaan vast meer tasjes komen! Als je eenmaal weet hoe het moet (ik bleek dus iedere keer een steek te vergeten als ik een vaste haakte, hierdoor werd het haakwerk heel strak...), is haken eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.



Zoals jullie zien, ik heb de slag te pakken!

Groetjes, Nienke

1 opmerking:

  1. Hoi Nienke,
    Wat leuk dat je hebt gereageerd op mijn PIF. Je bent de tweede die gereageerd heeft, dus als je mee wil doen dan kan dat.
    Zou je even je adresgegevens willen mailen naar madebyjuultje@gmail.com

    Prettig weekend!

    Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...