26 januari, 2011

Even een berichtje

Hier weer even een berichtje van mij. De afgelopen weken ben ik wel druk bezig geweest, maar ik kan hier nog niet iets laten zien.
De nieuwe paspoppen gaven mij weer inspiratie om aan de slag te gaan met nieuwe (voorjaars-)kleding. Bij het vastmaken van bijvoorbeeld bandjes, kan ik nu meteen inschatten hoe dat gaat vallen. Als het kledingstuk aan een hangertje zit, gaat dat toch veel lastiger. Ik heb twee jurkjes gemaakt, één is er al af (maar nog niet op de foto...), de ander moet nog netjes afgewerkt worden. Ook ben ik bezig met het maken van verkleedkleding. Ik vind dat altijd erg leuk (vooral de prinsessen en feeën), en met carnaval in het verschiet wilde ik wel weer iets freubelen.
Naast het naaien, heb ik de afgelopen weken ook veel getekend. Ik moet voor 1 maart al mijn tekenwerk voor mijn opleiding afhebben, wil ik in het voorjaar examen kunnen doen. Hiervoor moet ik de komende weken hard aan de slag, vooral met het natekenen van plaatjes (= patroontekenen in schaal naar aanleiding van een afbeelding van een kledingstuk). Al dit tekenwerk is niet echt boeiend om hier te laten zien. Een paar weken geleden kreeg ik ineens de tekenturbo en schoot ik hiermee lekker op, maar na een week werd ik ziek en lag ik met keelonsteking op de bank. Toen kwam het naai- en tekenwerk even op een zijspoor.
Afgelopen weekend ging het weer beter, en kwamen de naaikriebels weer naar boven. Maar ik wilde vooral iets voor mezelf maken. Ik ben begonnen met een 'Alles-bij-je' tas van Farbenmix, en ik heb de moed gehad om verder te gaan met mijn winterjas. De winterjas lag al een aantal maanden geknipt klaar, maar ik durfde er niet echt mee te beginnen. Nu ik er dan echt mee aan de slag ben gegaan, valt het eigenlijk best mee. De jas schiet al aardig op, en kan ik dit seizoen nog best een tijdje dragen.

Ik hoop van het weekend nog wat foto's te kunnen plaatsen (van de winterjas???).
Groeten, Nienke

1 opmerking:

  1. kan al nie meer wachten om het resultaat te zien van die zware arbeid. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...