06 maart, 2011

Ik kan het ook!

Jullie zullen wel denken: 'Wat kan ze ook?' Nou, knutselen met de Elodie. Voor mezelf heb ik een blouse en een jurk gemaakt, waarbij ik gebruik heb gemaakt van het bovenstuk en de mouwen van de Elodie.
Voor de blouse had ik al het bovenstuk en de mouwen een tijdje terug uitgeknipt. Maar omdat ik niet zo goed wist hoe ik de blouse verder vorm zou gaan geven, heb ik het laten liggen. Voor het onderstuk had ik al wel een idee, en tekende en knipte daar van de week een basis ala vierbaansrok voor. Maar hoe ga ik dit verder doen? Dat wist ik nog niet zo goed. Tot ik de Imke (van Mamu Design) vrijdag binnenkreeg. Die heeft ook een gerimpelde halslijn, en daar hadden ze als alternatief voor elastiek een biaisbandje of geknipte strook. Dat leek mij wel wat, en ineens wist ik ook hoe ik de sluiting ging doen: alleen aan de bovenkant knoopjes, en onder gewoon dicht (met een naad). Voor de blouse heb ik zijde gebruikt, en wat werkt dat fijn! Gelukkig heb ik nog een stuk over, kan ik er nog iets moois van maken.


Verder maakte ik een jaar of zes geleden een bal-/galajurk voor mezelf. Helaas ben ik de laatste jaren een aantal kilo aangekomen, en nu paste de jurk niet meer aan de bovenkant. Ik had hem al willen aanpassen voor een bruiloft afgelopen zomer, maar dat wilde niet lukken. Ik had toen al wel bijpassende stof gekocht. Van de week kreeg ik ineens een eureka moment, en dacht: het Elodie bovenstuk staat waarschijnlijk erg mooi boven de rok, dat ga ik doen. Dus de jurk er weer bijgepakt en de stof, en daar de Elodie uitgeknipt en het oude bovenstuk weggeknipt. Gisteren ben ik begonnen met naaien, en op de zoom na is de jurk af en (niet onbelangrijk!) passend! Ik vind het een prachtige jurk geworden, nu nog een gelegenheid vinden dat ik hem aan kan doen.


Jullie moeten trouwens niet op de verhouding met de paspop letten, dat is een kinderpaspop (maat 116), dus niet echt passend voor mij. Hier ga ik binnenkort wat aan doen, dan ga ik proberen een paspop op maat te maken zoals omschreven staat in het boek Sewing clothes kids love.

Groeten, en nog een fijne zondag, Nienke

1 opmerking:

  1. Wat ben ik daar jaloers op!!!! Ik wou dat ik ook zo goed patronen kon aanpassen! Dat lijkt me écht een zegen om dat te kunnen!

    Het ziet er in elk geval heel erg mooi uit!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...