22 juni, 2012

Allemaal ruches

Voor Joline en mezelf kocht ik 1 meter ruchestricot. Hiervan maakte ik 3 (!) topjes, 1 voor mezelf en 2 voor Joline. Wat je allemaal wel niet uit 1 meter stof kunt halen...



Hierboven zie je het eerste topje voor Joline (links), gemaakt van een verkorte Whitney (van Farbenmix). Ernaast het topje voor mezelf, gemaakt uit een Ottobre van een paar jaar geleden. Aangezien de stof wel enigszins doorschijnend is, heb ik mijn topje gevoerd met een witte tricot. Deze heb ik onder de stof uit laten komen, en afgewerkt met de lockmachine.


Bovenstaand topje zou eerst een rok worden (naar eigen idee), maar viel een stuk wijder en langer uit dan ik had verdacht. Daarom heb ik aan de bovenkant toch maar schouderbandjes gezet, en voor door een knoopsgat gehaald.

Groeten, Nienke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...