24 juni, 2012

Haakwerk

Al maanden geleden (herfst 2011) was ik begonnen aan een deken / omslagdoek / o.i.d. voor Joline en ook één voor mezelf (zie dit berichtje, daar ligt mijn kat lekker op de deken in wording maar is nu nog steeds niet terug...). Ik was fanatiek begonnen, maar door mijn polsoperatie in november en vervolgens mijn verhuizing begin dit jaar, liep het vertraging op. Iedere keer nam ik me voor om er weer mee aan de slag te gaan, om ook iedere keer weer te stoppen...

Maar nu ben ik voor Joline klaar! Uiteindelijk is het een poncho geworden. Het patroon van de Granny squares heb ik hiervandaan. Het patroon van de poncho zelf is naar eigen idee. Het was nog wel lastig om het hoofdgat klein genoeg te krijgen, iedere keer moest Joline weer even passen of het niet nog te groot was. Het patroon van de buitenste rand komt uit het boek 'Granny squares haken; maak het met oma's vierkantjes'.



Groeten, Nienke

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...