02 januari, 2013

Gelukkig nieuwjaar, en de laatste stukken van 2012

Als eerste wil ik jullie allemaal een goed 2013 toewensen. Ik hoop dat dit jaar jullie mag brengen wat je er van hoopt.

Afgelopen maandag heb ik nog een kledingset voor mezelf afgerond. Het shirt (Fanö) had ik in het voorjaar al gemaakt. Toen als test, maar ik ben erg tevreden over dit model shirt. Er volgen er vast nog meer. Voorlopig hoef ik voor mezelf geen shirtpatronen meer te kopen, ik heb er nu wel genoeg die goed zitten (al heb ik laatst wel Malina gekocht, en moet deze nog 'testen'). De broek (It's Afits 1023) en tuniek (Amelia) heb ik van het weekend gemaakt. Ik vind de broek erg geslaagd in deze 'jeanstricot', en hij zit ook heerlijk. Ik denk dat ik binnenkort deze stof nog een keer koop en nog een broek ervan ga maken (eventueel van een ander model). Amelia is een lekker simpel, snel gemaakte tuniek, en makkelijk met van alles te combineren. Ik ben er trouwens wel trots op dat de strepen zo goed doorlopen, dat wil nog weleens gaan verschuiven tijdens het naaien. Hier de foto's (was wel lastig om te maken met dat sombere, donkere weer).



Voor Joline maakte ik nog een jurk (Halima). Eerst geknipt met de Kerst in gedachten, maar dat ging uiteindelijk toch niet lukken. Maar een weekje later zat ie eigenlijk toch best snel in elkaar, zeker als je (zoals ik) het schortje weglaat.




Groeten, Nienke



3 opmerkingen:

  1. Je bent weer heerlijk productief geweest!

    Ik wens je een creatief jaar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een gelukkig nieuwjaar. Je bent al lekker op dreef zeg. Je streepjes lopen mooi door, ik zet altijd de spelden dwars (in de richting van het streepje), zodat de speld de laagjes stof netjes op het goede streepje vasthoudt en ik er eigenlijk "overheen" kan stikken, zonder de spelden te verwijderen voor dat de naald eroverheen gestikt is. Werkt altijd wel goed vind ik zelf.

    Ik vind het ook lastig met dit donkere weer foto's te nemen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...